pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie pless.pl

medium nr 1 w Pszczynie

Najnowsze

  • 17 lutego 2018
  • 19 lutego 2018
  • wyświetleń: 3841

Radni pytali o udział SM w nagraniu dla stacji ARD, burmistrz odpowiada

Burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol odpowiedział na interpelację radnych, w której dopytywali oni o nagranie przez niemiecką stację telewizyjną reportażu o smogu w naszym mieście

Smog, ARD Das Erste, telewizja, Niemcy
Fragment nagrania dla programu ARD Das Erste · fot.


Przypomnijmy, na styczniowej sesji Rady Miejskiej radny Krystian Czypek z Łąki odczytał przygotowaną wspólnie z Markiem Szklorzem (os. Kolonia Jasna) interpelację dotyczącą udziału straży miejskiej w materiale przygotowanym przez niemiecką stację telewizyjną ARD Das Erste. W reportażu pokazano Pszczynę jako miejscowość o dużym zanieczyszczeniu powietrza, strażników weryfikujących spalane w kotłach mieszkańców paliwo oraz wypowiedź lekarza.

W interpelacji pojawiły się między innymi pytania o wiedzę burmistrza na temat przygotowywanego przez niemieckich dziennikarzy programu, udziału w nim straż miejskiej oraz... o możliwą wizytę pszczyńskiej SM w Niemczech. W interpelacji pojawiły się także wątpliwości o prawdziwy cel wizyty dziennikarzy.

Głos radnych błyskawicznie wywołał mnóstwo kontrowersji. Pod pierwszym artykułem o interpelacji pojawiło się kilkaset komentarzy, a Krystian Czypek oraz Marek Szklorz zareagowali, przesyłając do naszej redakcji oświadczenie, które zostało opublikowane jeszcze w tej samej wiadomości.

Teraz - zgodnie z porządkiem prawnym - do interpelacji odniósł się burmistrz Dariusz Skrobol. W krótkiej odpowiedzi przyznał, że przed emisją materiały dziennikarze niemieckiej telewizji ARD kontaktowali się z rzecznikiem prasowym Urzędu Miejskiego i poprosili, by zobaczyć na czym polega praca Eko Patrolu. Wówczas komendant straży miejskiej wskazał pracowników do kontaktu z autorami reportażu.

Burmistrz nie skomentował zaproponowanej przez radnych "rewizyty" straży miejskiej w Niemczech.

Warto odnotować, że już wcześniej po interwencji jednej z osób występujących w nagraniu, stacja Das Erste zdecydowała się usunąć reportaż ze swojej strony internetowej.

new / pless.pl

REKLAMA

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.